vrijdag 23 december 2016

20 weken zwanger!

Inmiddels zijn we uiteraard weer thuis van ons weekendje Vlieland! Van de rust midden in het dagelijks leven.... Nathan had er een kies bij, Hannah moest naar paardrijles enz. enz...
Maar ik zal eerst nog even de link delen voor de foto's en een korte omschrijving geven van het weekend.

Album Vlieland
Op vrijdag gingen we richting Vlieland en hadden we de boot van 14:15. Toen we aankwamen hebben we de koffers afgegeven aan de koeriersdienst en zijn we boodschappen gaan doen.
Daarna zijn we naar het appartement gegaan en zijn meteen maar gaan eten op mijn verzoek....
Het appartement was heel comfortabel ingericht. Een aparte wc, ruimte met was/droogcombi, badkamer met bad, douche en dubbele wastafel. Een open keuken en huiskamer met uitzicht op het eiland en de vuurtoren ('s-nachts kon je als het helder was ook het licht van de vuurtoren van Texel zien!). Aangrenzend nog een slaapkamer met tv! Maar die hebben we niet uitgeprobeerd.

Op zaterdag hebben we om 1 uur de Vliehorsexpres genomen voor een tocht naar de grootste zandvlakte van Europa. Onder begeleiding van wat accordeonmuziek en uiteraard alleen bekende deuntjes. Ondertussen werd er ook het een en ander verteld van het eiland en hier en daar wat aangedikt voor het vermaak natuurlijk.

's-avonds zijn we uit eten geweest in een pannenkoeken/poffertjes restaurant.
Het smaakte erg lekker en onderweg ernaartoe reden we door de natte poedersneeuw!

Op zondagmorgen hebben we eerst een preek gelezen en zijn daarna gaan wandelen op het strand en in de duinen aan de andere kant van het eiland.
Daar hebben we dit keer geen zeehonden gezien maar hebben we wat 'schatten' meegenomen voor thuis. En we zijn heerlijk uitgewaaid!

's-middags togen we richting de vuurtoren want die zou open zijn voor bezichtiging volgens de folder van Landal. Helaas... eenmaal boven op de berg was de deur gesloten en op het bordje stond de tijd van die middag ook doorgekrast... helaas! Maar om bij te komen van de klim hebben we een tijdje zitten kijken naar de laatste boot die die dag de haven binnenkwam. En uiteraard ook genoten van het uitzicht.

En toen was het maandag al weer tijd om naar huis te vertrekken. 's-morgens hebben we de koffer afgegeven voor de koeriersdienst en hebben we rustig ontbeten en een lunch klaargemaakt voor onderweg. Rustig aan vertrokken we richting het dorp om daar nog wat souvenirs te scoren voor thuis. Voor Hannah en Nathan een t-shirt en een kwartetspel. Voor ons zelf nog een minivuurtoren, een zeehondenSneeuwbal en een magneet. Voor de oppassers thuis 3 zakjes thee.

Onderweg naar huis was het zonnig en daar houden zeehonden van. Toen we eenmaal benedendeks gingen zitten voeren we juist langs de zandbank en dus konden we nog even naar de zeehonden kijken!

Zo, dat was het dan wel weer! Een heerlijk weekendje weg met ons samen. Daar waren we wel weer even aan toe! Fijn ook dat het nog kon zo op de valreep van 2016! Thuis is alles goed gegaan, wat ook heel fijn is natuurlijk, dan ga je makkelijker weg. Maar we zijn altijd weer blij als we thuis komen hoor!

Eenmaal thuis was het verder weer een drukke week.
Een bezoekje aan de chiropractor (die kon mooi mijn rug weer rechttrekken na het slapen op een ander bed), de tandarts (ontstoken tandvlees) en de verloskundige.
Alles was verder goed hoor. Mijn bloeddruk 95 om 55... en we konden mooi de hartslag van de baby horen. Die heeft het wel naar zijn/haar zin daar! Ohja... ze waren het helemaal vergeten te vermelden dat we nu zélf een afspraak moesten maken voor een 20 weken echo! Dus dat heb ik snel gedaan en we konden gelukkig volgende week nog terecht! Dan is iedereen hier thuis vrij, dus eens bekijken wie we meenemen.

En toen was ook dit weekje weer voorbij! Hoe snel kan het gaan?!
We zijn nu dus op de helft van de zwangerschap! Terwijl we eigenlijk nog niet weten hoe lang die officieel gaat duren, maar ok. Al die weken die we hebben gewacht lijken nu zo snel voorbij te zijn gegaan. Terwijl iedere week op zich weer lang genoeg duurde.

D baby: is nu ongeveer 25 cm lang en weegt ongeveer 300 gram. De buikomvang is nu 14 cm en het bovenbeen is 3,5 cm lang. De kleine haartjes op de huid worden nu donsachtig. Ze worden later vervangen door stuggere haartjes. Nu zijn ook de wenkbrauwen én de wimpers te zien. Om weerstand te bieden tegen de lange periode in het vruchtwater wordt de huid nu beschermd door een vetlaagje, wit huidsmeer. Dit blijft zitten tot de bevalling. Op plekken waar veel haar zit, zoals wenkbrauwen, wimpers en hoofdhaar, zit meer huidsmeer. Als het een meisje is, dan is de baarmoeder nu helemaal compleet en zitten er zelfs eitjes in de eierstokken!

De baby laat steeds meer van zich voelen hoewel Freddy nog niks kan voelen van buitenaf... Het zijn ook nog steeds maar zachte bewegingen.

We zijn zó blij met de komst van deze baby, en het is er nog niet eens! Maar we ontvangen dit kind in genade uit Gods vaderhand.