vrijdag 21 april 2017

37 weken zwanger!

Jaja, de weken tellen ook verder! Nog maar 3 te gaan... of 2.... óf 6. Je weet het niet he?

Officieel mag de bevalling nu ook helemaal thuis plaatsvinden. Maar als de tijd er is gaan we wel naar het ziekenhuis hoor. Wel zo rustig, geen rondlopende familieleden (uiteraard behalve mijn man en moeder...) en geen ge-zenuw om me heen.
Met die grote buik kan het zomaar zijn dat we nu weer een kabouter krijgen.. we zullen zien. Maar hoe dan ook de baby komt op tijd. Welke tijd, God weet het en wij wachten af.

Afgelopen donderdag weer naar de verloskundige geweest. En die was het met ons eens dat de baby keurig in houding ligt. We hebben op de echo mooi de achterkant kunnen bekijken: Hoofd, nek, armen en rug. Er waren wat ribben te zien en als je goed keek het hart. Ook waren er bovenop het hoofd duidelijk haren te zien! Het dwarrelde wat rond het hoofd, heel bijzonder om dat op de echo te zien! Mijn bloeddruk was 110 om 65. Gelukkig was die dus weer wat omhoog. Ik heb me namelijk best beroerd gevoeld van die lage druk. Zo moe, alsof je een fikse griep hebt. Maar dan zonder de griep... nu ben ik vooral nog moe van het sjouwen met die buik én Nathan.
Hoewel ik dat laatste zoveel mogelijk beperk. Hij mag zelf de trap op én af klimmen en bij de commode staat ook een trappetje. Gelukkig houdt hij heel erg van rondlopen dus in huis hoeft hij amper opgetild te worden omdat hij gedragen wil worden. En anders zijn er genoeg handen in huis die dat even willen overnemen.

Verder doen we rustig aan. Afgelopen zaterdag vierden we Hannah haar  9e verjaardag. Volgende week donderdag is Timo jarig en vrijdag Freddy en dat laatste vieren we dan zaterdag. En dan komt die van Anneke er ook nog aan. We hebben het dus druk met al die vierdagen. Maar als de baby komt dan hebben we permissie om te gaan hoor! 
De ziekenhuistas is bijna klaar. Nog 'even' een tandenborstel erin en dan hoeft er op het moment zelf alleen nog een camera in en een ponskaartje... 

Wel een gek idee dat we dit keer geen babykamer hebben. Ik heb deze week mijn kast opgeruimd, kleding weggelegd die ik niet meer pas, kleding erin gelegd die ik na de bevalling ga dragen en alles weer netjes op stapels gelegd. Ook heb ik opgeruimd in de slaapkamer en ga ik er morgen 'even' stoffen. Dan kan het bedje in elkaar en kan ik daar eea in klaar leggen. Ik krijg nog een piekstok opgestuurd en als die er is kan ik de hemel strijken en ophangen.
Maar ik ben er een stuk makkelijker in dan vorige keren. De baby zal niets tekort komen als de box nog niet omhoog staat, de kinderwagen nog op zolder ligt en nog niet alles piekfijn in orde is....

Ik heb ook geen puf om me er druk om te maken ook. Die buik zit enorm in de weg. Daarbij begin ik steeds meer last van de krampen van de baarmoeder te krijgen. Die zijn extra vervelend als je net staat eten te koken, een luier te verschonen óf een dreumes op de arm hebt....
Af en toe duikt de baby ook helemaal naar beneden en moet ik gewoon met mijn benen wijd op de bank zitten... of gaan staan! Gelukkig is het allemaal wel ergens goed voor, dus ik onderga het gewoon en puf rustig door.

Maar die jeuk!!!! Mijn buik jeukt nu enorm! Komt gewoon omdat de rek eruit is denk ik haha! Dus nu wordt de huid verder opgerekt en gaat het trekken. Ik heb nog geen nieuwe tijgerstrepen ontdekt maar die zullen er over drie weken vast wel staan. Ik smeer mijn buik nu telkens in met een speciale mama olie. Deze is redelijk dik en na 5 minuten trekt de jeuk dan weg.
Het hoort erbij en zal ook vast wel weer overgaan na de bevalling...

De baby is nu ongeveer 46 cm en weegt tussen de 2700 en 3200 gram volgens de statistieken. Het beweegt nog wel maar minder intensief en het gaat ook niet meer (zo vaak) mijn hele buik door.

Ik ben benieuwd naar hoe de baby eruit ziet! Nog even geduld en God zal ons wachten, hopen en bidden belonen met een groots geschenk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen