vrijdag 26 mei 2017

1 maand oud!


Vandaag is Elisa al weer 1 maand oud!
En dat was een roerige tijd kan ik je zeggen!
Maar inmiddels drinkt ze goed, komt ze aan en slaapt ze 's-nachts!
Ik heb afgelopen nacht gewoon 7 uur geslapen... heerlijk!
Elisa werd zelf wakker om 2 uur en om 6 uur. Allemaal prima, ik denk dat ik mijn wekker vannacht maar uitlaat.
Tijdens het voeden vang ik nog wel de lekkende borstvoeding op en geef dat na.
's-nachts doe ik dat met de vacuumcup maar ik denk dat ik dat ook wel achterwege kan laten nu ze zo goed drinkt en groeit!
Over groeien gesproken, ze is de afgelopen 2 dagen namelijk 120 gram gegroeid!
In totaal vanaf haar geboorte is ze nu 540 gram aangekomen, een mooie inhaalslag die ze nog even voort mag zetten.
Maar je ziet al duidelijk dat haar buik en bovenbenen dikker zijn geworden.
Ze weegt nu dus 3640 gram en is 53 cm lang.
We hebben bezoek gehad van de ggd, de oortest is afgenomen, de hielprik en ze is afgemeld voor de vaccinaties. Ook dit keer gaan we niet naar het consultatiebureau. En dat geeft een hoop rust eigenlijk, geen onnodig gesjouw en zitten wachten met een halfnaakt kind.
Ik merk dat nu het echte genieten meer komt. Het voeden heeft niet meer een dwingende factor maar kan weer meer op gevoel. Wat ook wel fijn is, is dat Elisa wel de hongersingalen geeft dus dit keer geen stille hongerbaby zoals bij Hannah.
Inmiddels is het premature er ook wel vanaf bij Elisa dus het is eigenlijk alsof we nu pas echt gaan rekenen.
Het is soms echt alsif ik Hannah weer als baby zie... gelukkig merkt Elisa er niets van als ik haar bij de verkeerde naam noem... andersom is het gelukkig nog niet voorgekomen.
Maar de maand is omgevlogen! We genieten volop, zeker ook met het mooie weer nu. We gaan elke dag even naar buiten, al is het alleen maar om de was op te hangen of de post te halen. En zo kunnen we dubbel genieten van al het moois wat God ons geeft.

26 mei 2017: 1 maand oud.
3640 gram en 53 cm lang.
26 april 2017: geboorte.
3100 gram en 52 cm lang.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen